5. Mit értünk az alatt, hogy az egyik nyelv „domináns”?
Ebben a videóban példát találhatsz a „magyarul” jelenségre és annak kezelésére, ami 2-3 éves kor körül előjöhet, de idővel elmúlik.
Az egyik nyelv feltehetően fontosabbá válik a gyerek számára, ha gyakrabban van rá szüksége, mint a másikra.
Ha például két különböző nyelv közül otthon csak az egyik nyelven kommunikál egymással a szülők, akkor a gyerekek úgy gondolják majd, hogy az a „fontosabb” nyelv.
Bizonyos gyerekek nagyon érzékenyek ezekre a különbségekre, és esetenként akár még vissza is utasíthatják a „kevésbe domináns” nyelv használatát, másoknak viszont ez nem okoz gondot. Mikor a nyelv „fontosságáról” beszélünk a fentiekben, természetesen csak a gyerek nézőpontjáról van szó.
Egyébként sok kétnyelvű felnőttnek is van egy „domináns” nyelve, aminek a használatában egy ici-picit otthonosabban mozog.
