brit tudósok

A fenti kérdésre választ adhat az a cikk, amit aktuális témánk, a bizonyítványosztás kapcsán szeretnék megosztani Veled.

Sokan még mindig úgy gondolják, írja Dékány Márta, hogy

több nyelv csak összezavarja az egyébként is rengeteg új dologgal ismerkedő, növekvő, fejlődő kicsiket.

Brit tudósok… akarom mondani… a kutatók szerint viszont ez egyáltalán nem így van. Sőt, az iskolában egyenesen előny a kétnyelvűség. Hogy miért?

A kétnyelvű gyerekek jó tanulók, mivel a második nyelv figyelmesebbé tesz.

Open shut them

„A szülők túlnyomó többsége meg van arról győződve, hogy egy másik nyelv bevezetése csak zavart okozhat, késlelteti a beszéd kezdetét, vagy később olvasási illetve írási nehézségeket okoz az iskolapadban. A szakemberek ennek pont az ellenkezőjét állítják, meglepő eredménnyel rukkoltak elő a gyermekek kétnyelvűségét illetően.” – szerepel a cikkben. Valószínűleg, Te nem gondolod butaságnak a kétnyelvű nevelést, mivel épp arról próbálsz információkat  gyűjteni. Hurrá!

Egy öt évig tartó kutatás során arra a megállapításra jutottak, hogy egy idegen nyelv tanulása nincs káros hatással a gyerekek megismerő képességére. Emellett a figyelmük sem lanyhul különféle külső zavaró hatások ellenére sem.

A pszichológus és egyben nyelvész szakember szerint az összpontosítás és figyelem felettébb fontos szempontok a beiskolázásnál, mivel kulcsszerepet játszanak az iskolaérettség megítélésekor.

Egy másik kutató harminc! éven keresztül vizsgált kisgyermekeket húsz különböző kultúrában.

 

A gyermekek minden nehézség nélkül több nyelvet el tudnak sajátítani egyszerre.

Nem csak arról van szó ezekben az esetekben, hogy a gyermek azon a nyelven folytatja a beszélgetést, melyen valaki kezdeményezte. Már korai gyermekkorban is képes megjegyezni, hogy kinek melyik az anyanyelve és a megfelelőt használja, ha ő szólít meg valakit.

Saját full time nanny tapasztalataim is ezt támasztják alá: megdöbbentő ügyességgel zsonglőrködnek a gyerekek akár 3-4 idegen nyelvvel is. Minél korábban kezdjük a többnyelvű kommunikációt, annál természetesebb lesz számukra.

 

Rhyme Time Barbi & Akos

A cikk szerzője végül öt elméleti jó tanáccsal is szolgál az idegen nyelvek tanításával kapcsolatban,

ezekhez szeretnék öt értékes gyakorlati tippet adni >> itt! << Kattints!

 

1. „Ha egy mód van rá, már a születéstől kezdve hallja gyermek a tanulandó nyelveket, még ha nem is napi szinten. (Megj: Tapasztalataim szerint hihetetlenül jó eredményeket tudsz a gyermek első öt évében elérni a Rhyme Time módszerrel. Ne aggódj, nem késtél le semmiről, ha nem tegnap született a babád és Te a még csak gondolkodsz a játékos angolozáson!)

2. Ne csak egy személyhez illetve az otthonhoz kötődjön az idegen nyelv használata, valamint

3. kortársakkal is legyen alkalma a másik nyelvet használni. Érdemes akár ismeretlenekkel is felvenni a kapcsolatot a cél érdekében.

4. Nem szükséges különféle iskolai tanítási módszereket bevetni. A gyerekek spontán, pusztán hallás után tanulnak, amennyiben minden nap lehetőségük van rá.

5. Az idegen nyelvű könyvekből való felolvasás is sokat segít, előbb-utóbb ők maguk is próbálkozni fognak vele. A gyermekdalok is sokat segítenek, nemcsak a beszéd, de a muzikalitás fejlesztésében is.”

Hogyan biztosíthatod a gyermekednek Magyarországon a kétnyelvű nevelés előbbi 5 feltételét? Itt megtudhatod!